Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svátek

Svátek má Kamila

Aktuální počasí

Počasí dnes:

31. 5. 2020

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť. Denní teploty 12 až 16°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Přehrát/Zastavit Další

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 6
DNES: 160
TÝDEN: 2736
CELKEM: 499690

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Druhý stupeň se nachází v pavilonu P4.

Počet tříd:              5

Počet učeben:       11



 

Vítejte na stránkách VIII.třídy                                                                                                                                                                                    Milí  osmáci.

Od pondělí 16.3.uvádí ČT v odpoledním vysílání na ČT 2 dokumenty k různým předmětům-fyzika,dějepis,zeměpis,přírodopis- na 2.stupni. Jejich sledování určitě obohatí vaši domácí přípravu.  

            Ne všichni z vás považují za nutné reagovat na písemná zadání úkolů!!!!!!!Posílat je nutné úplně všechny zadané práce!!!!!!!!!Nezapomeňte , že posílání úkolů je pro nás potvrzení vaší práce a bude zohledněno v závěrečném hodnocení.

VV

Dobrý den. Poslala jsem vám 2 úkoly, velikonoční obrázek a komiks na vlastní téma.Bohužel mi přišlo jen pár e-mailů.Abych vám mohla dát známku za 2. pololetí, potřebuji od každého z vás 1 obrázek. Můžete poslat komiks, nebo obrázek vaší oblíbené činnosti, koníčku, sportu. Kreslete tužkou, pastelkami, fixami, voskovkami. Obrázky posílejte co nejdříve na e-mail: lucie.gunterova@zsbezno.cz, Budu se těšit na vaše kresby. 

        ________________________________________________________________________

        HVZ

            Dobrý den, zadala jsem vám úkol, čekám.... a vy nikde. Ale to není vaše chyba. Tak zkusíme i tady.

           Úkol platí do 3. května, pak bude následovat pokračování. 

           1) Podívejte se na záznam On line festivalu SPOLU JEDNÍM HLASEM, který proběhl na sociálních sítích                 a v televizi SEZNAM 10. dubna. Na základě toho pak splňte úkol č. 2.  

           2) Formulář k vyplnění

           Pokud nepůjde formulář vyplnit, odpovědi napište na můj mail: ivana.vesela@zsbezno.cz

           A na závěr jedno přísloví: Co se v mládí naučíš, v stáří jako když najdeš.

          Mějte se pěkně, pracujte a opatrujte se. 

          _____________________________________________________________________________________________________

VV                      

Dobrý den, nejsem si jistá, jestli jste minule všichni četli. Mám pro vás jeden povinný dlouhodobý úkol. Vytvořte komiks, na malý papír. 6-8 okének na stránku. Téma nechám na vás. Až to budete mít hotové, pošlete na e-mail:lucie.gunterova@zsbezno.cz              

Protože je tu  jaro,pro ty kteří rádi kreslí. Na bílý papír namalujte jarní přírodu, květiny nebo i mláďata. Malujte tužkou a pastelkami.                                     

 Matematika

         29.5. závěrečná várka na téma pohyb ( nápověda 1. úloha se počítá podle vzoru A strana 26;27 druhá podle vzoru B na straně 28 i tu osobní nabízím a zájem není, to bude to vysvědčení vypadat)

1) Místa A, B jsou na turistické mapě vzdálena 14,3 km. V 6 hodin ráno vyšel z místa A Vojta a šel po této trase směrem k místu B průměrnou rychlostí 3km/h. Současně vyšel z místa B Patrik a šel po uvedené trase k místu A průměrnou rychlostí 3,5 km/h. V kolik hodin a vjaké vzdálenosti od místa A se oba chlapci setkali?

2)v 9h 30 min vyjelo z cementárny nákladní auto s nákladem cementu a jelo průměrnou rychlostí 50 km/h. V 10 h 15 min vyjelo z cementárny osobní auto a jelo po téže silnici za nákladním autem průměrnou rychlostí 80 km/h. V kolik hodin dohonilo osobní auto nákladní auto a v jaké vzdálenosti od cementárny?

         28.5. další várka úloh na téma pohyb:

1) Jak dlouho trvá sestup důlní klece při průměrné rychlosti 6m/s do hloubky 1,026 kilometru, v níž je 14. patro Dolu Darkov?

2) Auto projelo Poděbrady průměrnou rychlostí 15m/s. Překročilo nejvyšší povolenou rychlost?

3) Osady a samoty v Alpách objíždí na pravidelných linkách poštovní autobus, který nejprve 60 minut na trase dlouhé 22 km překoná výškový rozdíl mezi 680 mnm a 2005 mnm, a pak dalších 50 minut sjíždí po trase dlouhé 30 km do místa s nadmořskou výškou 270 mnm. Jakou průměrnou rychlostí jede poštovní autobus až do místa s nadmořskou výškou 2 005 mnm a jakou průměrnou rychlostí sjíždí do místa s nadmořskou výškou270 mnm?

         27.5. úlohy o pohybu vám dávají zabrat , tak zkusíme lehčí formu:

1) Za kolik hodin a minut překoná vrtulník vzdálenost 192 kilometrů, poletí-li průměrnou rychlostí 169 km/h?

2)Jakou vzdálenost překoná sportovní letadlo za 50 minut, poletí-li průměrnou rychlostí 150km/h?

3) Motocyklista ujel 105 km za 1 h 24 min. Určete jeho průměrnou rychlost v kilometrech za hodinu.

4) Televizní rosnička uvedla v rámci předpovědi počasí na středu: " Bude foukat západní vítr rychlostí 5m/s, v nárazech až 17 m/s. Vyjádřete rychlost v kilometrech za hodinu. I u této verze poskytuji podporu.

        26.5. terii budeme čerpat teď z úlohy 28/B a aplikovat se pokuste ji na úlohách 29/3;4, jedničkáři přidají i            29/5 (nápověda se stále nabízí)

        25.5. začínáme úlohy o pohybu: řešená úloha je na straně 26 a je označena A. Pokud porozumíš výpočtu,          zkus si to ověřit na úloze 29/1, adepti na jedničku mají povinnou i 29/2.

        22.5. První část slovních úloh dnes završíme úlohami 26/8;9;10, návrh na nápovědu stále platí.

         21.5. Na dnes připadají tři slovní úlohy, 26/5;6;7, jsem opět připravena napovídat.

         20.5. pokračujeme slovními úlohami na straně 26 číslo 3 a 4. Pokud si nevíš rady, piš si o nápovědu.

          19.5. návrat do učebnice číslo 2, budeme se zabývat slovními úlohami řešené rovnicemi. Bohatá teorie začíná na

           straně 22, zkuste ji přelouskat a nabyti informacemi zvládnout 25/1;2. Kdo potřebuje nápovědu, jsem k dispozici. 

               Dotazy zodpovím ústně na telefonu: 732 636 622, písemně ivana.kolinova@zsbezno.cz

 

 Český jazyk -   úkoly zasílejte na andrea.withelmova@zsbezno.cz

 

 

 

25.5.

Pracovní list na souvětí souřadné. (interpunkce, významové poměry)8.třída-Souvětí souřadné.docx (11.85 kB)

Pošli ke kontrole do pátku 29.5. Budu hodnotit.

26.5.

Dnes si pracuj na vypracování pracovního listu. Pokud si již vypracoval a zaslal mi ke kontrole, tak dnes jiný úkol již nedostaneš. Zítra začneme se slohovým výcvikem.

27.5.

Slohový výcvik:

učebnice s.159- Přihláška

Přečti si informace o přihlášce a písemně vypracuj 159/1 b.

28.5.

Pokračujeme ve slohové výuce.

učebnice s.162- Objednávka

Na s.162 si přečti informace o objednávce a napiš objednávku na libovolné zboží,či službu dle vzoru.

29.5.

Literatura- Kolja- Z.Svěrák(čítanka s 167-172)

Písemně zodpověz otázku-Proč je Loukův vztah k chlapci zpočátku tak negativní?

1.6.

Stále nemám vypracovaný pracovní list ze 25.5. od Radka, Martiny a Anety.

Učebnice s. 163- Pozvánka

Přečti si informace o pozvánce  a napiš pozvánku na libovolnou akci.

 

 

 

 

_________________________________________

 

ANJ -úkoly zasílejte na adresu: jitka.novakova@zsbezno.cz 

18.-22.5.


-procvičuj si slova 5A


-procvičuj tvoření trpného rodu : (písemně)

 1.money/steal from the bank 

 2. plates/put on he table

 3. buildings/shine/morning sun

 4. sun/hide behind clouds

 5. little bird/catch/our cat

 6. Christmas tree/decorate/children

 7. rooms/tidy/me

-ZAPIŠ si přetvoření činné věty v trpnou:

  Věty se slovesem v činném rodě mají podmět , sloveso a předmět. Předmět z činné věty se stává podmětem věty se slovesem v trpném rodě.Podmět z činné věty může být připojen jako původce děje do věty trpné , k připojení použijeme slovo by.

 příklad: Andy   cleans    the windows.  (činná věta)

              podmět  sloveso v činném rodě   předmět

                   

                  The windows   are cleaned     by Andy.(trpná věta)

 

-procvič si toto přetváření v učebnici na straně 57 , cvičení 6, písemně

 

25.-29.5.

-zapiš si sliva 5B

-přetvoř činné věty do trpných-písemně

 1. People hunt animals for their fur.

 2. Oil tankers pollute the sea.

 3. We build lots of new hotels on beaches.

 4. Oceans cover 71% of the Earth.

 5. They make beautiful things from glass.

 6. Dad sells his old car.

 7. Sue finds interesting book in library.

 8. I spend too much money in supermarket.

-učebnice strana 58-pročti si příběh se Sweet Sue a Smart Alecem ve cvičení 1

-učebnice strana 59 , cvičení 2- rozhodni pravdivost vět

-cvičení 3- podívej se na vzorové věty , najdi chybějící přísudek

ZAPIŠ si tvoření trpného rodu v ostatních časech:

 -čas se v trpném rodě rozliší správným tvarem slovesa být

     minulý-    was/were + sloveso v trpném tvaru

     budoucí-  will be + sloveso

     předpřítomný-  have/has been + sloveso

-učebnice strana 59 , cvičení 5 - přetvoř činné věty do trpných , pozor na správný čas-písemmně

 

___________________________________________________________

Občanská výchova

dočti si str.47 a 48,udělej si výpisky

-písemně zpracuj otázky str.48-jsou označené velkým ?

-BEZ PENĚZ DO OBCHODU NELEZ

-přečti si celý text str.49

-odpověz na označené otázky

-zkus zjistit písemně  odpovědi na horní tři otázky označené puntíkem

-jako zápis si zapiš dolní odstavec S /jako shrnutí/

 

Není cena jako cena

-přečti si text do str. 52

-vypiš si informace o barevně zvýrazněných slovech

-odpověz na zadané otázky

Peníze nerostou na stromech

-přečti si text strana 53-54

-zapiš si shrnutí dol na stran 54

-zkus zpracovat úkol na straně 54- založit si svůj vlastní podnik

 

Pravidla jsou všude okolo nás

přečti si text strana 56-60

 vypiš si důležité informace

 

DĚJEPIS 8. TŘÍDA 25.5.

DOBRÝ DEN VŠEM! TENTO TÝDEN SE PODÍVÁME NA VZNIK RAKOUSKA-UHERSKA. V UČEBNICI STRANA 120. PODÍVEJTE SE TAKÉ NA VIDEO (ODKAZ NÍŽE). DO SEŠITU SI ZAPIŠTE NÁSLEDUJÍCÍ OTÁZKY A ODPOVĚZTE SI NA NĚ:

  1. KDY VZNIKLO RAKOUSKO-UHERSKO?
  2. NA JAKÉ DVĚ ČÁSTI BYLO ROZDĚLENO (NAPOVÍM, ŽE TO BYLO PODLE ŘEKY LITAVY)?
  3. KTERÝ PANOVNÍK V TÉ DOBĚ VLÁDNE?

 

https://www.youtube.com/watch?v=U1K0esnwkUI

https://www.youtube.com/watch?v=BNQiFxfR-QA PRO ZAJÍMAVOST, KDO BUDE CHTÍT  SI MŮŽE PUSTIT HYMNU RAKOUSKA-UHERSKA. JE DOPROVÁZENA ZAJÍMAVÝMI OBRÁZKY.

 

DĚJEPIS 8. TŘÍDA 18.5.

HEZKÝ TÝDEN VŠEM. TENTO TÝDEN SE VRÁTÍME K DĚJINÁM ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE (STRANA 119 A DÁL).  NA TÉTO STRANĚ JE TÉMA BACHŮV ABSOLUTISMUS – PŘEČTĚTE SI TENTO KRÁTKÝ TEXT A PODÍVEJTE SE NA PŘILOŽENÉ VIDEO A ODPOVĚZTE MI NA JEDNU OTÁZKU:

KDO TO BYL ALEXANDER BACH? ODPOVĚDI MI ZÁSILEJTE NA MAIL ivana.krovackova@zsbezno.cz

TENTOKRÁT JE TO POVINNÉ! IK

https://edu.ceskatelevize.cz/bachuv-absolutismus-5e441a8ff2ae77328d0a6db1

 

EPŘ

Zadání do 30.5.

V návaznosti na nervovou soustavu se budeme věnovat smyslovému vnímání - nyní konkrétně hmatu, chuti, čichu a sluchu - u posledně jmenovaného smyslu máte základní informace z fyziky, my na ně navážeme. Text v uč. str. 82, 83.

Podívejte se na následující krátká videa.

https://www.youtube.com/watch?v=uJSSlyGPNts&list=PLDSWnPmbYdlOIEfxlbhLrIhpHEbXSnLf4&index=1

https://www.youtube.com/watch?v=e4leFJgzQo0&list=PLDSWnPmbYdlOIEfxlbhLrIhpHEbXSnLf4&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=NgKB6jz5OuI&list=PLDSWnPmbYdlOIEfxlbhLrIhpHEbXSnLf4&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=Mw6j4gdswrs


Podle nich odpovězte na otázky v dokumentu:

smysly

Zadání do 22.5.

1. Vyberte si 4 nemoci nervové soustavy (české verze názvů) a stručně napište: projevy, příčinu vzniku, léčbu, prevenci.

Text pošlete ke kontrole

2. První pomoc při šoku a bezvědomí

https://www.youtube.com/results?search_query=prvn%C3%AD+pomoc+p%C5%99i+%C5%A1oku

https://www.youtube.com/watch?v=bhkts-46w1Q

Upozorňuji, že vypracovávat zadání a odesílat požadované je povinné. Mnozí z vaší třídy nereagují na zadání, což by znamenalo problém v hodnocení na konci školního roku. Pokud nemáte možnost práci zasílat, spojte se se mnou a domluvíme se na jiném způsobu předávání!

 

Zeměpis

Hezký den, 

Do prázdných políček doplňte názvy států. V pátek vyhlásím výsledky. Jedničkou odměním první tři řešitele.  Odpověď zašlete na můj email pavel.dvorsky@zsbezno.cz. Každý může odpovědět pouze jednou!! 

soutěž - had

        

Děkuji všem, kteří mi poslali ke kontrole svou dosavadní domácí práci. Chválím za úpravu a vypracování odpovědí na otázky. 

Od několika žáků jsem doposud neobdržel referát. Pošlete jej co nejdříve, bude součástí klasifikace!!

práce na doma do 3.5.

    Německý jazyk

Veškerou dosavadní práci prosím zašlete ke kontrole na můj email pavel.dvorsky @zsbezno.cz  

domácí práce na období do 5.6.

příloha č.1                             příloha č.4

příloha č. 2                            příloha č. 5

příloha č. 3

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tělesná výchova

 cvičení na doma

 

Pracovní činnosti

Pokuste se doma vytvořit vlastní roušku. Na internetu je spousta návodů.

Pro inspiraci: www.kupi.cz/magazin/clanek/6548-fotonavod-jak-si-doma-usit-funkcni-rousku-proti-koronaviru

Realizaci zdokumentujte několika fotkami nebo natočte krátké video a zašlete na můj email : 

pavel.dvorsky@zsbezno.cz.     

Tato práce bude součástí klasifikace!

 

Chemie:

29.5. Úkol č. 1:  Zdeněk je mezi svými spolužáky znám svou chlubivostí a povrchností. Vždy má něco „nej“ (nejlepší mobil, botasky, atd.) Tentokrát se snažil spolužáky omráčit tím, že jeho známý má pH-metr pracující s přesností na tři desetinná místa, čímž výrazně překonává přesnost uváděnou v reklamě u výrobku DOVE, viz výše. Jako důkaz pravdivosti svého tvrzení, předložil Zdeněk kamarádům tuto tabulku se smyšlenými údaji z měření oním přístrojem:  

číslo vzorku hodnota ph
1 -2,015
2 1,613
3  7,000
4 11,498
5 15,310

Uveďte čísla vzorků, jejichž „naměřené“ hodnoty pomohly spolužákům „nachytat Zdeňka na hruškách“ a ukázat mu, že místo přesného přístroje předvedl pouze svoji neznalost teorie pH a vysvětli svůj výběr.

Úkol č.2

Vezmeš si víčko od PET láhve a naplníš jej směsí kyseliny citrónové a jedlé sody, přibližně v poměru 1:1. Pak naliješ asi do ¾ sklenice vodu, a to víčko do ní vložíš. Vezmeš si talíř a sklenici i s víčkem rychle obrátíš a uvidíš, co se stane.(Smysl není v tom, že ti voda vyteče!) 
 
Úkol: Postupujte dle návodu a pokuste se připravit daný plyn.  Pořiďte fotografii z provádění pokusu a zkuste přijít na to, co vám ve sklenici vzniklo.

25.5. doplň k uvedeným názvům vzorce chemických sloučenin:

 oxid manganičitý, oxid chromitý, oxid chloristý, hydroxid železitý, oxid chromový, sulfid zinečnatý, 

hydroxid sodný, jodid hořečnatý,  kyselina dusičná, sulfid sodný,  hydroxid cíničitý, kyselina chloristá, 

kyselina dusitá, kyselina uhličitá,  kyselina siřičitá, chlorid měďnatý,  hydroxid lithný, sulfid železitý,

oxid uhelnatý, oxid sírový,  sulfid olovnatý, chlorid fosforečný,  kyselina chlorovodíková, hydroxid zinečnatý,   kyselina manganistá, hydroxid vápenatý,    oxid draselný, kyselina sulfanová,    oxid chlorečný, bromid železitý

 22.5. pracovní list:http://jane111.chytrak.cz/Ch8/pracovni_listy/PL_31_polokovy.pdf

18.5. zápis do sešitu:http://jane111.chytrak.cz/Ch8/31.polokovy.pdf

15.5. Laboratorní práce uhlík

Živočišné uhlí je velice pórovitá forma uhlíku, která dovede adsorbovat neuvěřitelné množství plynů, barviv apod. například z limonády tak, že z ní zbude jen čistá voda. 1 gram má povrch až 1 000 m 2 .
pomůcky: filtrační papír, lžička, miska, 2 sklenice, trychtýř

chemikálie :živočišné uhlí, limonáda Kofola

postup:1) V misce rozdrtíme dvě tablety živočišného uhlí.
2) Rozdrcené tablety nasypeme do sklenice, která je z 1/3 naplněná limonádou.
3) Směs promícháme a přefiltrujeme přes trychtýř s filtračním papírem do druhé
sklenice.
4) V misce rozdrtíme další dvě tablety, smícháme s filtrátem a znovu filtrujeme.

5) Tento postup opakujeme alespoň ještě třikrát.

6) Pozorujeme, co černé uhlí udělá s limonádou.

závěr: popiš svá pozorování a pokus se je vysvětlit

11.5. napiš vzorce kyselin: chlorovodíková, chlórná, chlorečná, chloristá, jodovodíková, jódná, jodistá, sírová, siřičitá, dusná, dusitá, dusičná

4.5. téma Názvy a vzorce kyselin učebnice strana 77-78

27.4 téma uhlík

http://jane111.chytrak.cz/Ch8/32.uhlik.pdf

ke kontrole vypracuj pracovní list

http://jane111.chytrak.cz/Ch8/pracovni_listy/PL_32_uhlik.pdf

24.4 laboratorní práce: Zkoumej účinky čistícího prostředku Savo na železo. 
 CHEMIKÁLIE: Savo, tuk (vazelína), železné hřebíky, měděný drátek, hliníkový drátek (alobal), zinkový drátek (plíšek), kousek plastové dutinky
 POMŮCKY: zkumavky, stojan na zkumavky (čímkoliv nahradit)
 POSTUP: 1) Do 6 zkumavek opatrně nalijeme 5 ml Sava.      2) Do první přidáme hřebík spirálově omotaný  měděným drátkem, do druhé pouze očištěný a odmaštěný hřebík, do třetí hřebík spirálově omotaný zinkovým drátkem, do čtvrté hřebík omotaný hliníkový drátkem, do páté hřebík dobře namazaný vazelínou a do poslední hřebík obalený plastovou dutinkou.      3) Po 5 minutách zaznamenáme pozorování do tabulky. 
 Zkumavka  Pozorovaný účinek  Fe + Cu  Fe  Fe + Zn  Fe + Al   Fe + tuk  Fe + plast  
 ZÁVĚR A VYHODNOCENÍ: 
 1) Ve které zkumavce došlo k nejintenzivnější korozi železného hřebíku, a z jakého důvodu? 
 2) Jak rozumíš pojmu koroze? 
 3) Kde se v domácích podmínkách setkáme s účinky koroze a jak se lze proti ní bránit? 
 
                                                                                                                       

  Ivana Kolínová

      

FYZIKA

Dotazy a řešení úloh posílejte na  e-mail: ludek.ripa@zsbezno.cz

Je také potřeba trénovat převody základních jednotek. Použijte následující odkaz:

Převody jednotek

Práce na týden 4.5. - 10.5.

Na uzavření kapitoly u zvuku posílám ještě jeden pracovní list. Pošlete-li řešení alespoň za 11 bodů, napíšu vám 1. Každému, kdo se ozve připočtu kladný bodík za aktivitu.

Zvuk - pracovní list

Práce na týden 11.5. - 17.5

Na tento týden jsem připravil jen několik ukázek a videí, která se týkají poslední letošní kapitoly o magnetismu. Prohlédněte si je a připomeňte si, co jste se učili o magnetech v přírodovědě.

Zadání - magnety

Práce na týden 18.5. - 24.5.

Zadání - elektromagnetismus

Práce na týden 25.5. - 31.5.     

K minulému zadání mám jenom jednu otázku. Napište mi 3 základní rozdíly mezi magnetem a elektromagnetem.

Jako druhý úkol mám PL - z přiložené nabídky musíte spotřebovat všechny znaky (celkem 40) Když vyberete správně alespoň 36x, napíšu vám 1

Značky a jednotky