Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svátek

Svátek má Kamila

Aktuální počasí

Počasí dnes:

31. 5. 2020

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť. Denní teploty 12 až 16°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Přehrát/Zastavit Další

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 2
DNES: 199
TÝDEN: 2775
CELKEM: 499729

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Druhý stupeň se nachází v pavilonu P4.

Počet tříd:              5

Počet učeben:       11



Vítejte na stránkách třídy VII. A

 

Milí sedmáci,

pro ty, co s technikou pořád ještě zápolí, existuje možnost odevzdávat vaši práci ve škole v úředních hodinách ( pondělí, středa od 8 do 9 hodin) nebo po domluvě s příslušným učitelem. Od 11.května budu každé pondělí a středu dopoledne ve škole, deváťákům začíná příprava na přijímačky, kdo mi nedodával pravidelně úkoly ke kontrole bude vyzván, aby je dodal do školy. Zdá se, že poměry vám nedělají potíže, to mám radost a jedeme dál. Pokud by to přece jen drhlo, volejte o pomoc!

 

Matematika:

29.5. probranou látku zkontroluji úlohami na závěr 28/1-10 ( stačí mi jedno oddělení)

27.5. pokračujeme 25/6;7;9 jedničkáři by mě měli vysvětlit i 8

26.5. přecházíme na měřítko plánu a mapy strana 21, zkuste odpovědět na otázky na straně 22, další rámeček do sešitu a ke kontrole,  prosím, úlohy 24/1;2;3

rámeček z této strana si opište do sešitu a přečtěte úlohu B 

25.5. poměry dnes budeme procvičovat na příkladech 20/7;8 a 21/9, kdo potřebuje nápovědu, jsem k dispozici.

22.5. dnes budeme počítat s postupným poměrem, není to žádná převratná věc, jen má poměr víc členů. Pročti si teorii na straně 18 a 19, zapiš si příslušný rámeček, vyzkoušej si na 19/1;2. Na straně 20 si zapiš další rámeček a ke kontrole mi pošli 20/3;4;5 (stačí i jedna verze)

20.5. pokračování na straně 17/10(stačí jedno odělení);11;12

19.5. Na straně 16/B máte vzorový příklad. Je typický pro počítání  kdy dělíme nějaký celek v určitém poměru.  Sčítáme oba členy poměru a celek dělíme součtem členů poměru.

Vysvětlím to ještě na příkladu 17/8 

Úsečka je dlouhá 12 cm a já ji dělím v poměru 3:5 tedy na osm dílů. 1díl měří 12:8 = 1,5 cm

3 díly měří 3.1,5 = 4,5

5 dílů 5.1,5= 7,5  kontrola správnosti je , že 4,5 + 7,5 = 12

Zkuste podle učebnice nebo mého návodu spočítat 17/9;10;11

18.5. už budeme počítat s poměry, vzorový příklad je na straně 14/A, důležité jsou všechny fialově zvýrazněné texty na straně 15. zapište si je za uši a hlavně do sešitu. Podle nich zkuste úlohy 1;2;3;4 na straně 15. 

Dotazy ráda zodpovím , číslo mobilu máte v žákovské knížce, email ivana.kolinova@zsbezno.cz

 

Ruský jazyk:

25.-29.5.

-začneme 13. lekci , podívej se do učebnice strana 48 na žlutou tabulku s novými písmeny , důkladně si je prohlédni ,zapamatuj si je

-zkus všechna nová písmena hledat v textech na straně 48

-podívej se do pracovního sešitu na stranu 47 na nová slova

-naučíme se psát nová písmena - pracovní sešit strana 42 , k ruským písmenům si připiš české významy

-strana 42 , cvičení 4 - spoj tiskací a psací pdobu

 - strana 43 , 44 - nauč se psát jednotlivá písmena

 

18. -22.5-

-procvičuj si slovíčka a číslovky

-učebnice strana 45, cvičení 16a/ čti rozhovor , střídej v odpovědi různá dívčí jména , tabulka  ti pomůže

-cvičení 16b/ -doplň chybějící hlásky , rozhovor  napiš

-cvičení 18 - přečti si úvodní text ze strany 40

                a/rozhodni věty

                b/doplň , kolik je jim let

-učebnice strana 46 -žlutá tabulka nahoře , pročti si a zapamatuj

 cvičení 19 - doplňuj věty , napoví ti text na straně 40

11.-15.5.

-procvičuj si počítání 1-10

-pročti si a zapamatuj obě žluté tabulky na straně 43

-učebnice strana 44 , cvičení 14a/ podle vzoru vymýšlej otázku a řekni požadovanou odpověď

-cvičení14b/- přečti si texty , doplň chybějící části a 3. a 4. rozhovor napiš

-pracovní sešit strana 39, cvičení 9- hledej jména, cvičení 10- přepiš věty se slovem místo čísla

 

Anglický jazyk:

 

písemné úkoly posílejte na adresu: jitka.novakova@zsbezno.cz

25.-29.5.

-procvičuj si slova 5B a nepravidelná slovesa

ZAPIŠ si použití evernever

 -ptáme-li se někoho na jeho dosavadní zkušenosti(co dosud zažil ,vyzkoušel ,podnikl atd) , užíváme vazbu have/has +ever + sloveso s -ed/3.tvar nepr. slovesa

   Have you ever met  a famous person ?

 -chceme-li vyjádřit , že někdo nějakou činnost až doposud ve svém životě nedělal , užíváme vazbu have/has + never + sloveso

    I live in the USA, but I've never eaten pizza!

-učebnice strana 59 , cvičení 5 - vytvoř otáky s ever  o Sue a Alecovi - písemně

-cvičení 6 - napiš podle sebe pravdivé věty k obrázkům

18. - 22.5.

-procvičuj si slova 5A , zapiš si slova 5B

-vytvoř předpřítomné věty ze zadání : (písemně)

 1.I/live in house

 2. they/visit friends

 3. you/play rugby

 4. we/work in a bank

 5. John/wait

 6.Sue/watch films

 7. I/stay at home

 8. she/see a VIP

 9. they/meet dinosaur

 10. you/fly a plane

 11. we/take photos

 12.Max/have lunch

učebnice strana 58 , cvičení 1 -přečti si příběh Sweet Sue a Smart Aleca

 -cvičení 2 - doplň do vět Sweet Sue nebo Smart Alec

-cvičení 5 -ze zadání vytvoř věty - písemně

 

 

DĚJĚPIS 7. TŘÍDA 25.5.

TENTO TÝDEN SE PODÍVÁME NA REFORMACI. TOTO TÉMA SOUVISÍ S CÍRKVÍ, HNED NA ZAČÁTEK SI PŘEČTĚTE ÚVODNÍ ODSTAVEC NA STRANĚ 124 (HNED POD NADPISEM REFORMACE A JEJÍ DŮSLEDKY). DÁLE SI PUSŤTE VIDEO Z PRVNÍHO ODKAZU A OPIŠTE SI DO SEŠITU PRVNÍ DVA SLIDY =) DRUHÝ ODKAZ JE NA ANIMOVANÉ VIDEO O MARTINU LUTHEROVI, JE SICE V ANGLIČTINĚ, ALE JSOU U NĚHO TITULKY. HEZKÝ TÝDEN VŠEM! IK

https://www.youtube.com/watch?v=hjcdOEiqskI

https://www.youtube.com/watch?v=Rdzjzn-7lsU

 

DĚJĚPIS 7. TŘÍDA 18.5.

TENTO TÝDEN PRACUJTE S UČEBNICÍ NA STRANĚ 122-123. TÉMA MANUFAKTURY A PENĚŽNICTVÍ. PŘEČTĚTE SI TEXT A ODPOVĚZTE NA NÁSLEDUJÍCÍ OTÁZKY:

  • CO JE TO MANUFAKTURA? VYSVĚTLI POSTUP PRÁCE V MANUFAKTUŘE.
  • POROVNEJ ŘEMESLNOU A MANUFAKTURNÍ VÝROBU.
  • JAKÁ FORMA PENĚZ SE POUŽÍVALA V RANÉM NOVOVĚKU?
  • KDE LIDÉ PRODÁVALI PŘEBYTKY ZE SVÉ VÝROBY?

PROHLÍDNĚTE SI TAKÉ SLOVNÍČEK POJMŮ A SHRNUTÍ. HEZKÝ TÝDEN VŠEM! IK

 

 

FYZIKA

Řešení úkolů a dotazy pište na e-mail: ludek.ripa@zsbezno.cz

Díky a ať se daří.

Práce na 4.5. - 10.5.

Zadání - Světelné jevy

Práce na 11.5. - 17.5.

Zadání - Měsíční fáze, zatmění

Práce do 24.5.

Odraz světla

Práce do 31.5.

Zobrazení rovinným zrcadlem

PŘÍRODOPIS 7. TŘÍDA

Zadání do 29.5.

Práci na tento týden najdete v následujícím dokumentu:

Rozmnožování rostlin

Zadání do 22.5.

Nyní se seznámíte s významným rostlinným orgánem - listem. Prohlédněte si prezentaci a pak splňte 2 úkoly, jeden teoretický, druhý praktický.

list  - prezentace

1. Do sešitu si stručně zapiš charakteristiku listu, stavbu a funkce listu

2. V přírodě vyhledej 4 odlišné listy – 3 jednoduché a 1 složený, vybírej listy tvarově různé, s různými okraji. Na papír A4 listy nakresli (nebo přilep skutečné), listy si prohlédni a ke každému napiš: zda je jednoduchý nebo složený, tvar listu, okraj listu a typ žilnatiny. Podklady najdeš v prezentaci. Hotový papír oskenuj nebo ofoť a pošli ke kontrole. Pokud nemáš možnost, dones do školy.

Zadání do 15.5.

Pokud si chcete zkontrolovat řešení "sokolů", můžete zde:

https://www.sko-energo.cz/content/upload/file/povidani_o_rytirich_nebes_reseni.pdf

Poznámka:můj mail: ivana.ripova@zsbezno.cz. Úkoly je nutné splnit do požadovaného data, pak zadání mažu. ČT2 uvádí po 12 hodině pořady k výuce pro 2. stupeň, sledujte, co vás zajímá.

 

Český jazyk - literatura- úkoly posílejte na andrea.withelmova@zsbezno.

 

 

25.5.

1. Opakování přívlastku( shodný, neshodný, několikanásobný, postupně rozvíjející)

a) Podtrhni ve větě přívlastek(PK) a napiš,zda je shodný,či neshodný.

Letos jsme navštívili s naší třídní učitelkou veletrh knih.

Tady se nebudou rušit žádné linky autobusu.

b) Rozhodni,ve které větě je PK několikanásobný a PK postupně rozvíjející. Doplň čárky.

V České republice je hustá železniční síť.

Na zahradě kvetou žluté bílé a červené tulipány.

2. Zapiš si do přehledu vedlejších vět.

12. VV přívlastková

Pes,který štěká, nekouše. (Jaký pes nekouše?)

To je město,ve kterém žiju. (Jaké je to město?)

26.5.

1. Zopakujeme si druhy VV.

Podtrhni VV a urči její druh.

Není známo, kdy se vrátí. Matka měla starost, co bude. Chtěl vědět, co se stalo. Maminka se radovala, protože už jsem doma. Nepůjdu s tebou, bude-li ti to vadit. Díval se na film, který ho zaujal.

(Nápověda- Objeví se tam již VV přívlastková. Přívlastek i VV přívlastková vždy rozvíjí podstatné jméno.)

2. Zapiš si do sešitu.

Přívlastek volný a těsný  (učebnice s. 124) Přečti si rámeček.

těsný- Je to film,nepřípustný mládeži do 18 let.

volný- Slunce,zapadající za lesem, ozářilo náš dům. (lze z věty vypustit,oddělen čárkami)

28.5.

Literatura

Přečti si v čítance na s.182 ukázku od J.Voskovce a J.Wericha-Ezop a brabenec. Písemně zodpověz na s.182/1.a 2.otázku.

29.5.

Opakování skladby- větné členy a druhy vedlejších vět

1. Ve dvou větách určete základní větné členy (podmět a přísudek) a rozvíjející VČ (předmět,přívlastek, PU). U přívlastku pište shodný,či neshodný. Piš vždy nad slova,která určuješ.

Večer k nám přijela na návštěvu naše babička.

Přes své mládí v soutěži vyhrál hlavní cenu.

2. Podtrhni věty vedlejší a urči jejich druh.

Vykonával činnost,která ho nebavila.

Pocestný šel, kudy ho nohy nesly.

Napiš to tak, abys měl radost.

Šel jsem tam, ačkoliv se mi nechtělo.

Koupili jsme dům, abychom se tam nastěhovali.

Snažil se tak rychle, že jsem si toho nevšiml.

Pošli ke kontrole. Je to průprava na závěrečný pracovní list( pátek 5.6.). Opakování bude i celý příští týden.

1.6.

1.Opakování k pátečnímu pracovnímu listu.

a) Podtrhej ve větě předměty (PT)a napiš, v jakém jsou pádě.

Ničemu se nedivím. Vyprávěl mi o výletě. Viděl mě ve škole.

b) Podtrhej PU( místa, času,způsobu, míry, účelu, podmínky, příčiny,přípustky).

Na zahradě pracoval brzy ráno. Tvářil se velmi vážně. Šel do bazénu si zaplavat. Pro nezájem se představení zrušilo. Přes veškerou snahu prohrál. Za deště nepojedeme.

c) Najdi přívlastek(PK) a urči,zda je shodný,či neshodný.

Babička mi upletla svetr z vlny. V zoologické zahradě se narodilo malé slůně.

Pošli ke kontrole.

2. Zapiš si do sešitu poslední větný člen- Doplněk

- značíme Do

Vždy rozvíjí sloveso(často smyslového vnímání- vidět,slyšet,cítit..) a přes něj PT nebo podmět.

příklady: Slyšel ho odcházet. (je tam sloveso slyšet+PT ho)

Jitka chodila do školy sama a ráda. ( sloveso chodila+podmět Jitka)

Jmenovali ho vedoucím. ( sloveso jmenovali+PT ho)

 

Je to těžší látka. Příští rok znovu uslyšíme. Letos ho po vás v opakování nechci. Jen si zapište.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Občanská výchova

Krásy naší země

-přečti si text na str.45

-odpověz na otázky na liště (po straně)

-přiřaď k fotografiím název-nabídka je na liště

--odpověz na dolní otázku   

Procházka po architektonických stylech

-přečti si celý text str.46 a 47

-zapiš si příklady uměleckých slohů,zkus vypátrat příklady staveb

-páterj po pověstech z našeho okolí

 

Ochrana přírodního a kulturního bohatství

-přečti si celý text na straně 48-49

-vyhledej , co znamená zkratka UNESCO a zjisti příklady našich památek , zapsaných na seznamu této organizace

 

Naše potřeby

-přečti si celý text na straně 54 - 55

-vypiš si , co znamená pojem statka a služby

-opiš si do sešitu pyramidu potřeb

 

Majetek a vlastnictví

-přečti si text strana 58-61

-vypiš si důležité informace

 

Informatika

Hezký den sedmáci! Konečně přišel ten správný čas na zadání úkolu na Informatiku. A po splnění bude oceněn jedničkou. Vašim úkolem je přihlásit se do aplikace Teams, dostat se do vaší třídy, najít si zde předmět Informatika a buď stručně odpovědět na moji uvítací zprávu, nebo jen přidat Emoji. Doufám, že jste ze zadání ještě neztratili naději! Co a jak se můžete dozvědět v přiloženém pdf. Přihlašovací údaje můžete získat od paní učitelky Kolínové.

Jak na to!

 

 Zeměpis 

  

Hezký den, 

Do prázdných políček doplňte názvy států. V pátek vyhlásím výsledky. Jedničkou odměním první tři řešitele.  Odpověď zašlete na můj email pavel.dvorsky@zsbezno.cz. Každý může odpovědět pouze jednou!! 

soutěž - had

        

 

   

            domácí práce na období do 29.5.

                                                                                                  

__________________________________________________________________________

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA čtvrtek 28.5.

Zkuste si pracovat s E-cvičebnicí MQposilovna pro posilování mediální gramotnosti

MQposilovna-základní trénink-lekce 1. do cvičebnice lze vpisovat a následně uložit.

V případě dotazů pište.Své práce můžete posílat na e-mail marketa.nemeckova@zsbezno.cz. Děkuji.MN

________________________________________________________________________________

Německý jazyk

 

18.5 - 27.5 -  viz. příloha

3) Str.15/ 6,7do školního sešitu (  využijte tabulku s časováním sloves),

  Cvičení je nutné okopírovat a zaslat na email.

NEJ1.jpg (706.33 kB)

NEJ2.jpg (260.83 kB)

Ještě mnoho z Vás mi neodeslalo úkol, pokud neodešlete do 31.5., úkol považuji za nevypracovaný .

Správné řešení pošlu jen těm, co se mi úkol zaslali.

 

1.6. -5.6.

Antworte:

Wie hei3t du ? Wie alt bist du?Woher kommst du? Wo wohnst du? Wo wohnt deine Oma und dein Opa? Wie hei3t deine Freundin/dein Freund? Was magst du? Was machst du gern?

 

V přídadě nejasností se můžete se  mnou poradit na tel. 731 824 568 

Viel Glück    Dana Houdková

 

 VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Ahoj holky a kluci,

někteří z Vás mi poslali své práce, ale další vůbec nereagovali. Pokud máte zadanou práci hotovou, odevzdejte ji

podepsanou buď do schránky před školou nebo na email: alena.kumberova@zsbezno. 

Jestli jste ještě žádné zadání nesplnili, posílám nové, vyberte si: výbuch sopky, hurikán, tsunami, planety - 

náměty naleznete na www.vytvarnenamety.cz.

Tato práce je důležitá pro hodnocení ve 2. pololetí a týká se těchto žáků: Báry Hejtmánkové, Vojty, Adély, Natálie K.,

Tomáše U., Lenky.

Dominik, Bára Hrehová, a Kristian by měli splnit totéž + volnou kresbu na téma Hora Říp, jelikož nemají žádnou známku

ze školních prací.

Ještě bych chtěla požádat ty, kteří mají doma na dokončení obrázek zámku Stránov, zda by mi ho mohli předat.

Některé už mám zarámované a připravené k odevzdání.

Mějte se krásně!

A. Kumberová

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Protože jaro je obdobím setí, sázení všeho možného a péče o vzcházející rostliny, zkuste i vy něco vypěstovat. Stačí třeba vysít do misky semínka řeřichy (sáček s osivem koupíte za pár korun) a za týden můžete stříhat chutné výhonky a konzumovat. Jsou plné vitamínů, které všichni potřebujeme. Vaše pěstitelské úspěchy vyfoťte a pošlete mi fotku.

Vyberte si jeden druh pokojové rostliny a vytvořte její "rodný list". Bude obsahovat:

  • název rostliny
  • čím je okrasná, její popis
  • odkud pochází
  • způsob péče (kdy zalévat. jak hnojit, kdy přesazovat, jak množit...)
  • podmínky, které vyžaduje (nároky na světlo, teplotu, kvalitu půdy...)
  • zajímavosti o rostlině
  • obrázek rostliny

Zpracujete buď na list A4 nebo formou prezentace. Volba je na vás. Každopádně budu známkovat, můžete posílat na mail.

ENVI - PRAKTIKA

Ahoj, ani tento předmět neopomineme. Vaším úkolem je vytvořit prezentaci na téma Pták roku 2020.Tento titul získává vždy druh, který je v naší přírodě ohrožen. Zjistěte, o který druh se jedná a do prezentace uveďte popis druhu, zařazení do ptačího řádu, způsob života, potravu, důvod ohrožení a další zajímavé informace. Doplňte pěknými obrázky. Prezentace bude obsahovat 10 stran. Tak ať se vám povede! Máte na to 2 týdny. Prezentaci mi zasílejte na mail přímo nebo přes Úschovnu.

________________________________________________________________________________________

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Milé dívky,

nechám tu nějaké odkazy pro inspiraci, ať můžete i doma pokračovat ve cvičení ;-). 

Pokud by některá z vás měla další nápad, či odkaz o který by se chtěla podělit, můžete mi ho poslat na mail: marketa.nemeckova@zsbezno.cz a já ho přidám na tuto stránku.

https://www.youtube.com/watch?v=bxwSMbIgiKc&list=RDCMUCpeML00sIo71MgqAd34NZ8w&start_radio=1&t=13 cviky na zpevnění a protažení těla

https://www.youtube.com/watch?v=vdniiowXx1Q jak správně cvičit (břicho)
 
Těším se na viděnou :-) MN
_______________________________________________________________________________
 
 

Tělesná výchova - ch

 cvičení na doma