Kalendář

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Svátek

Svátek má Taťána

Aktuální počasí

Počasí dnes:

29. 3. 2020

obl

Bude polojasno až oblačno, od západu během odpoledne až zataženo a postupně místy déšť nebo přeháňky. Denní teploty 11 až 15°C, v západní polovině Čech kolem 7 až 11°C, na JV 17°C. Noční teploty 3 až -1°C.

Přehrát/Zastavit Další

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 186
TÝDEN: 3328
CELKEM: 471058

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Druhý stupeň se nachází v pavilonu P4.

Počet tříd:              5

Počet učeben:       11



Vítejte na stránkách třídy VII. A

 

Milí sedmáci,

 zdá se, že jsme se nějak s novou situací popasovali, úkoly z matematiky mi chodí dost pravidelně, a mám radost, že si s nimi víte rady. Zjišťovala jsem jaká je situace v ostatních předmětech a zrovna jsem kápla na češtinu, kde už paní učitelka Withelmová s vaší pracovní morálkou úplně spokojená není. Tak se koukejte zlepšit.

Přeji vám hezký víkend, buďte na sebe doma hodní a pomáhejte si.

Ivana Kolínová

Matematika:23.3. minulý týden jsem chtěla poslat ke kontrole cvičení 57/8;11jedno oddělení. Dostali jsme se na novou látku, která je v učebnici č. 3 hezky zpracovaná, tak se k výkladu vracejte, pokud si nevíte rady a nebo se ptejte, či volejte. Pokračujeme ve výpočtech obsahu trojúhelníku. Ke kontrole mi pošlete cvičení 61/5. Dobrovolně cvičení 6;7;8;9,

24.3. začneme nový geometrický útvar lichoběžník na straně 22 si zapiš do sešitu rámeček a projdi si cvičení 1-4 na straně 63, ke kontrole pošli cvičení 3 jedno oddělení

25.3.strana 63/B pročíst zapsat do sešitu rámeček pravoúhlý a  rovnoramenný lichoběžník, na straně 64 zapiš fialový rámeček .Pošli ke kontrole cvičení64/5, cvičení 6-9 jsou dobrovolná

27.3. začínáme konstrukci lichoběžníku, zkuste si podle popisu v učebnici 65/A sestrojit lichoběžník ABCD. Pokud vám to půjde, sestrojte 66/B, pokud ne , zavolejte , nebo napište a ráda poradím. 66/B mi pošlete, ať se zase trochu potěším.

Ruský jazyk:

23.-27.3.

učebnice strana 38-cvičení 15a/ přečti si text, doplň ústně chybějící slova

-15b/ nejprve ústně doplňuj,vytvoř několik podobných textů, pak napiš text o sobě

 pracovní sešit strana 32 cvičení 6 doplň správné písmeno

-cvičení 7 vylušti a napiš jména dětí

 -cvičení 8-rozepiš věty s mezerami mezi slovy

-cvičení 9 přečti bubliny,srovnej je do rozhovoru a ten potom celý napiš

-důkladně si opakuj všechna probraná slovíčka nejenom z poslední lekce

-učebnice str.38 - zkus rozluštit hádanky a rébusy  Pro radost a zábavu

 

 

16. -20.3

-uč.str. 37 cvičení 11 -přečti si úvodní text, najdi v něm věty ze zadání a/ , přelož do češtiny všechny pozdravy

-cvičení 12 -přečti si, nejprve ústně doplň chybějící slova ve všech zadáních, pak všechny věty napiš

-cvičení 13 -přečti si pozdravy, přečti si žlutou tabulku-zapamatuj

-str.38-cvičení 14-přečti si rozhovor, promysli správné pořadí, pak celý rozhovor napiš

Anglický jazyk:

23.-27.3.

-doplň člen nebo - k názvům:/písemně/

  1.....Winston Street

  2.....Hyde Park

  3.....National Museum

  4.....Apollo Cinema

  5.....River Elbe

  6.....Time Square

  7.....Red Sea

  8.....Bank of England

  9.....Victoria Station 4B

  10.....Houses of Parliament 

-nauč se slova 4B, zopakuj si předložky k určení místa /vedle,u,mezi blízko,daleko,uprostřed,nad,pod,.../

-učebnice stana 46-přečti si příběh se Sweet Sue,ústně přelož, odpověz na otázky ve cvičení 1

-učebnice str. 47,cvičení 2a/ na mapce najdi banku a poštu , podle příběhu sleduj trasu

-cvičení 3-přečti si celou zelenou tabulku, najdi členy do příkladových vět ,ZAPIŠ do školního sešitu:

   užití členu a/an:-po vazbě There is ....,Is there ...?

                               -při prvním výskytu slova

  užití členu the:-opakovaný výskyt slova

                            -řadové číslovky,3. stupeň přídavných jmen

                            -řeč je o něčem jedinečném nebo je tu jenom jedna možnost

-cvičení 4-promysli a písemně doplň členy

-zapiš si do slovíček a nauč se věty:

  Is ther ....near here ?Je tu někde ....?

 How can/do/ I get to ....?Jak se dostanu...?

16.-20.3

-procvičovat  slova 4A, opakovat slovní zásobu celé 3. lekce

-učebnice str.44- přečíst text o Londýně ve cv. 1, ústně ho přeložit

-str. 45 cvičení 2 písemně spojit sloupec A a místa ve sloupci B

-cvičení 3- pro každý zadaný pojem najdi v textu konkrétní příklad

-opakuj si pravidla pro užití členu the

DĚJĚPIS 7. TŘÍDA 23.3. + 26.3.2020

TENTO TÝDEN NÁS ČEKÁ TÉMA OBJEVNÝCH PLAVEB. DOUFÁM, ŽE JE TO ASPOŇ TROCHU ZÁBAVNĚJŠÍ TÉMA A BUDE VÁS BAVIT =) V UČEBNICI JE TOTO TÉMA NA STRÁNKÁCH 88 -91. NÍŽE VÁM PŘIKLÁDÁM PRACOVNÍ LIST – OPĚT SI HO BUĎ VYTISKNĚTE A VLEPTE DO SEŠITU, NEBO SI HO MŮŽETE PŘEPSAT RUČNĚ, TENTOKRÁT DOPŘEDU DO SEŠITU, MÍSTO ZÁPISU. TATO PRÁCE JE NA OBĚ HODINY V TOMTO TÝDNU. VĚŘÍM, ŽE TO ZVLÁDNETE =) POKUD BUDETE CHTÍT, PŘIKLÁDÁM KRESLENÝ DOKUMENT, KTERÝ VÁM V TÉMATU JISTĚ POMŮŽE. IK

https://www.youtube.com/watch?v=OfCWnPYqB9E&t=7s

PRACOVNÍ LIST: OBJEVNÉ PLAVBY SP.docx (24.21 kB)

 

FYZIKA

Práce na týden 23.-29.3.

1. Kapitoly v učebnici na str. 115 - 120 (Vztlaková síla působící na těleso v kapalině a Archimédův zákon)

2. Přečtěte si text v učebnici a přiložený pracovní list o Archimédovi. Pokuste se vypočítat podle uvedeného vzorce  úlohu 4 na str 122.

3. Je potřeba trénovat převody jednotek. Využijte následující odkaz:

     http://www.zsvltava.cz/fyzika/prevody/

4. Řešení příkladu, případně další úkoly a dotazy pište na e-mail: ludek.ripa@zsbezno.cz

Díky a ať se daří.

Práce na týden 30.3. - 5.4.

Zadání     

 

PŘÍRODOPIS 7. TŘÍDA

Zadání 23.3 - 3.4.

Ekosystém moří a oceánů (učebnice str. 72 - 76)

  • Zápis do sešitu, osnova:

- přírodní podmínky

- 2 příklady moří a 2 př. oceánů:

- základ potravních řetězců:

- plankton: /vysvětli/

- bezobratlí živočichové: /chobotnice, koráli, hvězdice - znaky, 2 příklady plžů a 2 př. mlžů/

- obratlovci: /žralok, kareta, velryba - znaky/

Odpověz na otázky, odpovědi pošli na mail (celou větou!). Pokud nemáte možnost odpovědi zaslat, vypracování uschovejte.

1. Který mlž vytváří perly a jak? 2. Čím se liší rak a humr? 3. Které organismy patří k rostlinné části planktonu a které k živočišné? 4. Čím se živí krabi? 5. Jak se odliší žraloci od ryb? 6. Proč je delfín savec? 7. Z čeho se vyrábějí olejovky, filé a zavináče? 8. Který z uvedených druhů ryb se rozmnožuje ve sladkých vodách?

Poznámka:můj mail: ivana.ripova@zsbezno.cz

Úkoly je nutné splnit do požadovaného data, pak zadání mažu.

Od pondělí ČT2 uvádí po 12 hodině pořady k výuce pro 2. stupeň, sledujte, co vás zajímá.

Český jazyk - literatura

12.3. - Přečti si v čítance text Už zase skáču přes kaluže. - s. 130-134

            Stručně si zapiš do sešitu literární výchovy,o čem byla daná ukázka.

13.3. Téma- podmět vyjádřený a nevyjádřený -s.96. Nejprve si přečti oba rámečky.

          Vypracuj cv.1 na s.96. Opiš větu, najdi podmět- Vždy se ptáš kdo?co? 1.pád.

          Napiš, kterým slovním druhem je vyjádřen.Piš do sešitu.

          Pokud budeš mít zájem,abych Ti tvé úkoly kontrolovala,můžeš mi je poslat na 

          email - andrea.withelmova@zsbezno.cz.

16.3.Téma- Podmět všeobecný - s. 97. Nejprve si přečti rámeček na s. 97. Zapiš si do 

         sešitu. Podmět všeobecný- podmět není ve větě vyjádřen,nedovedeme ho jedno-

         značně doplnit. Týká se několika nebo mnoha lidí,neumíme je přesně pojmeno-

         vat. Př. Hlásili to v rozhlase. Hráli v divadle. Vysílali pořad v televizi. Patří sem

         přirovnání a rčení. Např. Hlavou zeď neprorazíš.

         Vypracuj cv. 1 na str.97. Můžeš poslat ke kontrole.

17.3. Věta vedlejší podmětná- s.98. Zapiš si do přehledu vedlejších vět 2. vedlejší

          podmětná.

         Př. Je směšné,když se spolu hádáme. -ptáme se kdo?co? -(podtržená - vedlejší)

               Je známo,že k nám přijde. -ptáme se kdo?co?- ( podtržená - vedlejší)

          Do školního sešitu doplň následující souvětí o větu podmětnou ( kdo?co?) dle

          vzoru. Používej růzbé spojky.vzor- Říká se,-----------.   (kdo?co?) že vyhrál.

          Hlavní je,....    Bylo mým přáním,....  U táboráku byl vždy vítá,...   Líbilo se mi,--

          Je zdravé,...   Je důležité,...   

19.3. Literatura- Úkol na čtrnáct dní- Přečti si v čítance na s. 135-143 povídku Rozdělat oheň od Jacka Londona. Zapiš si do sešitu infotmace o autorovi ze s.143. Písemně zodpověz prvních 5 otázek ze s. 143. Máš na to více času.

20.3. Téma: Shoda přísudku s podmětem. Vypracuj cv.1/99. Stačí,když z věty vypíšeš podmět a přísudek. Vzor: pěsti se míhal--- atd.

23.3. Téma: Stále shoda přísudku s podmětem Vypracuj cv. 2/99. V těchto větách je několikanásobný podmět.Platí zde stejná pravidla. Stačí,když z věty vypíšeš podměty a přísudek. Vzor: dveře i okna se rozletěl--.

24.3.Najdi si na internetu učírna.cz. Zadej si český jazyk- pravopis- shoda přísudku s

podmětem. Zopakuj si tam základní pravidla a vypracuj cvičení. Hned máš vyhodno-

cení. Pak si tam zadej cvičebnice- shoda přísudku s podmětem a vypracuj 1.cvičení.

26.3. Literatura- Zůstává úkol z minulého týdne. (19.3.)- J.London -povídka Rozdělat oheň (s.135 - 143). Úkoly viz.19.3.

27.3.Sloh -charakteristika- Piš zezadu do sešitu odpovědi na následující otázky.

1. Sestav žebříček 5 vlastností, kterých si ceníš na ostatních.

2. Které své vlastnosti si nejvíce považuješ a kterou na tobě oceňují ostatní?

3. Kterou vlastnost u sebe nejvíce postrádáš?

4. Které vlastnosti by podle tebe měl mít člověk, abys ho mohl označit za sympatické-

    ho?

30.3. Sloh- Zapiš si zezadu do sešitu- Charakteristika-zachycuje povahové vlastnosti člověka či zvířete  Přímá- vlastnosti napsány přímo - Jana je velmi pečlivá. Nepřímá- uvádíme příklady chování, ze kterých vlastnosti vyplývají,nejsou ale napsány přímo. - Martin nikdy nedonesl domácí úkol a neustále zapomínal školní pomůcky.

Vyber k sobě nepřímou charakteristiku a vlastnost ( vždy dvojice): Má obě ruce levé. Je kam vítr,tam plášť. Myslí jen sám na sebe. Nemá problém si najít kamarády. má ostré lokty. Nosí nos nahoru. - vypočítavý,namyšlený,přátelský,nešikovný, sobecký, průbojný.

Vymysli k vlastnostem nepřímou charakteristiku: upřímný, lakomý,hloupý,statečný.

 

 

 

 

   Občanská výchova

Krásy naší země

-přečti si text na str.45

-odpověz na otázky na liště (po straně)

-přiřaď k fotografiím název-nabídka je na liště

--odpověz na dolní otázku   

Procházka po architektonických stylech

-přečti si celý text str.46 a 47

-zapiš si příklady uměleckých slohů,zkus vypátrat příklady staveb

-páterj po pověstech z našeho okolí

 Zeměpis

 Příjemné dopoledne. Děkuji všem, kteří odpověděli na otázku. Většina odpovědí byla správná, jednalo se opravdu o Brunej. Nejrychlejší na celén druhém stupni byla a jedničku dostává Aneta Kaulfusová, 6.ročník. Její odpověď mi příšla jen pár hodin po zadání první nápovědi. Na druhém a třetím místě skončila děvčata z osmé třídy Bára ProcházkováVeronika Truksová. Obě si připisují jedničku a ani ostatní, kteří se zapojili a správně odpověděli, nepřijdou zkrátka. V pondělí začne další soutěž, buďte připraveni.

Na tento týden jsem si pro vás připravil soutěž. Soutěží současně celý druhý stupeň.

Hledáte zeměpisný pojem. Každý den, až do pátku, přidám jednu nápovědu. První správná odpověď zaslaná na můj email pavel.dvorsky@zsbezno.cz bude odměněna jedničkou...!! V pátek v poledne vyhlásím vítěze. Každý může odpovědět pouze jednou!!

           1.  Hledáte ostrovní stát o rozloze podobné velikosti Moravskoslezského kraje ?

         2. Ekonomiku značně podporuje těžba černého zlata.

         3. O ostrov se dělí s dalšími státy.

         4. Jeho pobřeží omývá Jihočínské moře.

 

 

- domácí práce na období do 20.3.

                      zem. 7.A

______________________________________________________________________________

Mediální výchova 12.3.

Naše škola se chce zapojit do sběru starých mobilních telefonů a tabletů. 

Ty se budou vybírat do odvolání na 3 sběrných místech tj. pavilon P4, P3 a sekretariát (po předchozím nahlášení třídnímu učiteli). 

Vaším úkolem je vytvořit na tuto akci plakát.

Téma: "Staň se strážcem pralesa 2020"

(dle možností - nejlépe v elektronické podobě/pokud nemáte možnost, tak v papírové)

více info zde: https://www.zoopraha.cz/skoly-a-deti/pro-skoly/12164-stan-se-strazcem-pralesa-2020

________________________________________________________________________________

Německý jazyk

17.3. +18.3.

 - Připomínám!!!!!!!!z minulého týdne máte mít vypracovaná cvičení z pracovního sešitu str.27 /celá

nově :

  •  slovíčka z L3 do slovníčku -dopsat všechna +naučit
  • zopakovat Bis wann bleibst du?
  • uč. str. 36/6 - do  školního sešitu napsat 3 věty o Hansovi, 3 věty o Monice a 3 věty o kamarádovi/kamarádce.( Was spielt Hans gern?..........Hans spielt Tennis gern.)
  • 37/7 - 5 vět do sešitu - Was  spielen die Kinder gern/am liebsten
  • 37/8 -  vypsat  8 otázek + 8 odpovědí podle sebe (Was machst du gern? ......Ich koche gern)  - Odpovídejte celou větou!!!!!!! Cvičení budou součástí klasifikace.

V přídadě nejasností se můžete se  mnou poradit na tel. 731 824 568 nebo přes aplikaci DUO (PO -PÁ - 8.00 -12.00h)

24.3.-8.4.

  •  učebnice str. 37/9 - 5 vět zapište do sešitu
  • učebnice str. 39/12 -přeložit  a do sešitu odpovědět na otázky
  • učebnice str. 38/11 - přečíst + přeložit
  • pracovní sešit - 28/12

např. der Opa - seine Katze, mein Vater - sein Bruder, Pamela -ihr Onkel, Hanna - ihre Mutter, meine Tante -ihr Hund

  • prac.sešit str. 29/13 - doplň obrázek 
  • Portfolio viz učebnice - očekávám pěkné práce na A4, pracujte dle zadání v učebnici

  !!!!!!!Cvičení ze str. 37 a  39 ( do 1.4) + porfolio (do 8.4.) posílejte na můj školní email: dana.houdkova@zsbezno.cz  

Viel Glück    Dana Houdková

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyberte si jeden druh pokojové rostliny a vytvořte její "rodný list". Bude obsahovat:

  • název rostliny
  • čím je okrasná, její popis
  • odkud pochází
  • způsob péče (kdy zalévat. jak hnojit, kdy přesazovat, jak množit...)
  • podmínky, které vyžaduje (nároky na světlo, teplotu, kvalitu půdy...)
  • zajímavosti o rostlině
  • obrázek rostliny

Zpracujete buď na list A4 nebo formou prezentace. Volba je na vás. Každopádně budu známkovat, můžete posílat na mail.

ENVI - PRAKTIKA

Ahoj, ani tento předmět neopomineme. Vaším úkolem je vytvořit prezentaci na téma Pták roku 2020.Tento titul získává vždy druh, který je v naší přírodě ohrožen. Zjistěte, o který druh se jedná a do prezentace uveďte popis druhu, zařazení do ptačího řádu, způsob života, potravu, důvod ohrožení a další zajímavé informace. Doplňte pěknými obrázky. Prezentace bude obsahovat 10 stran. Tak ať se vám povede! Máte na to 2 týdny. Prezentaci mi zasílejte na mail přímo nebo přes Úschovnu.

________________________________________________________________________________________

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Milé dívky,

nechám tu nějaké odkazy pro inspiraci, ať můžete i doma pokračovat ve cvičení ;-). 

Pokud by některá z vás měla další nápad, či odkaz o který by se chtěla podělit, můžete mi ho poslat na mail: marketa.nemeckova@zsbezno.cz a já ho přidám na tuto stránku.

https://www.youtube.com/watch?v=bxwSMbIgiKc&list=RDCMUCpeML00sIo71MgqAd34NZ8w&start_radio=1&t=13 cviky na zpevnění a protažení těla

https://www.youtube.com/watch?v=vdniiowXx1Q jak správně cvičit (břicho)
 
Těším se na viděnou :-) MN
_______________________________________________________________________________
Výtvarná výchova (19. 3. a 26. 3.)

Ahoj holky a kluci,

věřím, že si najdete čas i na výtvarné umění a vytvoříte dílo, které bude vhodné pro klasifikaci.

Použijte materiál, který máte doma (papír, čtvrtka, pastelky vodovky, vodové barvy, atd.).

Téma zní: "Příroda v očích malíře" (rostliny, živočichové) - volná technika.

Pro inspiraci můžete nakouknout na stránky - "výtvarné - náměty.cz", třeba oddělení "Jaro".

Už teď se těším na Vaše výtvory, které mi odevzdáte při návratu do školy nebo mi můžete

foto posílat na email: alena.kumberova@zsbezno.cz. Tak schválně, kdo bude první!

Mějte se krásně.

Alena Kumberová

 

Tělesná výchova - ch

 cvičení na doma